Viewing a single comment thread. View all comments

UKthailandExpat t1_j9ype63 wrote

While using epoxy is certainly one way of putting in anchors to aerated concrete it certainly isn’t the only or IMHO the best way.

the best way is to use “saw steel anchors” they are specifically designed for AAC blocks and I have used several hundred of them. My walls are all AAC (aerated concrete)

an mage is at https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1QHWYvTlYBeNjSszcq6zwhFXaM/200138850/HTB1QHWYvTlYBeNjSszcq6zwhFXaM.jpg

22

Im_A_Model OP t1_j9yu55t wrote

Thanks for the tip, that looks interesting. I will have to find out what they're called in Danish as I have never seen those before

4

ren_reddit t1_j9zd33s wrote

Epoxy virker (limanker).. Jeg har selv gjort det med Egehylder med skjulte stagbolte. Du skal bare sikre dig at de er dybt nok i. (80-100mm)

Tip: Jeg borede hul til stagbolten fra bagsiden af hylden og fræste en rille op fra undersiden af hylden til at montere møtrikken så montagen er helt skjult

6

Im_A_Model OP t1_j9zny76 wrote

Super, tak. Lader lige epoxyen sidde indtil i morgen, men umiddelbart ser det fast ud. Hylden jeg har, har jeg fået lavet af en snedker, så der er styr på beslagene, det var bare lige væggen, der drillede.

English: just saying I will leave the epoxy till tomorrow but it looks solid so far

2